خدمات ارتودنسی متحرک

Image hover effect image

انجام ارتودنسی

با نازلترین قیمت و مواد با کیفیت

در حالی که ارتودنسی متحرک مزایای متعددی نسبت به بریس های سنتی دارد، معایبی نیز برای این نوع درمان وجود دارد. این معایب عبارتند از:

  • گزینه های درمانی محدود:دستگاه های ارتودنسی متحرک فقط برای اصلاح حرکات جزئی دندان و مشکلات بایت موثر هستند. بیمارانی که مشکلات ارتودنسی شدیدتری دارند ممکن است کاندیدای ارتودنسی متحرک نباشند.ارتودنسی ثابت، یک فناوری پزشکی پیشرفته است که با استفاده از ابزارهای ثابت مانند براکت‌ها و اسپیسرها، به کمک نیروهای خارجی، اصلاح بیماری‌های ارتودنسی مانند عقب‌ماندگی فک، تداخل‌های جلویی، تیره شدن دندان‌ها و … انجام می‌دهد.
  • انطباق:دستگاه های ارتودنسی متحرک برای موفقیت به انطباق بیمار متکی هستند. بیماران باید دستگاه را برای یک دوره خاص استفاده کنند.

ارتودنسی متحرک از ۳ مرحله اصلی تشکیل شده است:

  • مراجعه به مطب متخصص ، برای بررسی مناسب بودن این دستگاه
  • قالب گیری از دهان شما برای ساخت دستگاه ارتودنسی متحرک
  • مراجعه به مطب برای تست مناسب بودن دستگاه در دهان شما

یکی دیگر از سوال­‌هایی که احتمالا از خودتان می‌پرسید، این است که آیا ارتودنسی متحرک درد دارد یا نه. ممکن است ارتودنسی متحرک بین ۳ تا ۵ روز اول و قبل از عادت کردن دهان، ماهیچه‌های دهان، و دندان آزاردهنده باشند.در صورت آزار دهنده بودن درد می‌­توانید از مُسکن­‌هایی که برای سردرد مصرف می‌­کنید، استفاده کنید. هنگام استفاده از این دستگاه، اگر در نقطه خاصی از دهان خود احساس درد می‌کنید، با پزشک خود مشورت یا به مطب او مراجعه کنید. یکی از روش‌های درمانی دندان‌های نامنظم است که با استفاده از محصولاتی مانند براکت‌ها و سیم‌های ارتودنسی، به تدریج دندان‌ها را به جایگاه صحیح خود هدایت می‌کند؛ اما برای به دست آوردن لبخندی زیبا و تمیز، لازم است با بهترین متخصص لمینت دندان همکاری کنید.

ارتودنسی متحرک می تواند گرانتر از بریس های سنتی باشد. در حالی که هزینه ممکن است بسته به نوع دستگاه و طول درمان متفاوت باشد، بیماران باید انتظار داشته باشند که برای ارتودنسی متحرک بیشتر از بریس های سنتی هزینه کنند.

دستگاه های متحرک ارتودنسی ممکن است برای دستیابی به نتایج مطلوب بیشتر از بریس های سنتی طول بکشد. بیماران ممکن است نیاز به استفاده از دستگاه برای مدت زمان طولانی تری هر روز داشته باشند تا به نتایج دلخواه برسند.

روند درمان ارتودنسی متحرک بسته به نوع دستگاه و نیازهای فردی بیمار متفاوت است. با این حال، مراحل کلی درگیر در روند درمان عبارتند از:

  • مشاوره: اولین قدم در روند درمان، مشاوره با متخصص ارتودنسی است. در طول مشاوره، متخصص ارتودنسی دندان‌ها و نیش‌های بیمار را ارزیابی می‌کند تا مشخص کند که آیا آنها کاندیدای ارتودنسی متحرک هستند یا خیر.
  • طرح درمان: اگر بیمار کاندیدای ارتودنسی متحرک باشد، متخصص ارتودنسی برنامه درمانی را بر اساس نیازهای فردی بیمار تهیه می کند. این ممکن است شامل برداشتن قالب از دندان های بیمار و ایجاد یک مدل سه بعدی از دهان بیمار باشد.ارتودنسی دیمون، با استفاده از ابزارهای متحرک، به علت تغییر شکل‌پذیری بالای دیمون، می‌تواند به صورتی انعطاف پذیر به درمان اختلالات دندانی و فکی بپردازد که با روش‌های سنتی ارتودنسی قابل درمان نیستند.
  • ساخت لوازم خانگی: هنگامی که طرح درمانی تهیه شد، متخصص ارتودنسی دستگاه را ایجاد می کند. این ممکن است شامل ایجاد یک سری ترازهای شفاف، یک نگهدارنده باشد. هاولی یا یک نگهدارنده اسیکس
  • رفتار: بیمار طبق دستور ارتودنتیست شروع به پوشیدن دستگاه می کند. بیماران ممکن است نیاز به استفاده از دستگاه برای مدت زمان خاصی در روز داشته باشند، مانند ۲۰-۲۲ ساعت در روز.
  • نظارت بر درمان: در طول دوره درمان، متخصص ارتودنسی پیشرفت بیمار را زیر نظر خواهد داشت و در صورت نیاز تنظیمات دستگاه را انجام می دهد. بیماران ممکن است نیاز داشته باشند هر چند هفته یکبار به متخصص ارتودنسی مراجعه کنند تا مطمئن شوند که دستگاه به درستی کار می کند و تنظیمات لازم را انجام دهد.
  • حفظ: پس از اتمام درمان، به بیمار یک نگهدارنده داده می شود تا بپوشد تا نتایج درمان حفظ شود. ممکن است نیاز به استفاده از نگهدارنده برای مدت زمان مشخصی در روز باشد تا از برگشت دندان ها به موقعیت اصلی خود جلوگیری شود.

ارتودنسی متحرک نوعی درمان ارتودنسی است که در آن از وسایلی استفاده می شود که به راحتی توسط بیمار خارج می شوند. این نوع درمان معمولا برای حرکات جزئی دندان و برای اصلاح مشکلات بایت استفاده می شود. وسایل مورد استفاده در ارتودنسی متحرک از پلاستیک شفاف ساخته شده اند و تقریباً نامرئی می شوند. این نوع درمان ارتودنسی در بین بیماران به ویژه بزرگسالانی که می خواهند لبخند خود را بدون استفاده از بریس های سنتی بهبود بخشند، رواج بیشتری پیدا می کند. در این مقاله، انواع مختلف دستگاه‌های ارتودنسی متحرک، مزایا و معایب این روش درمانی و انتظارات بیماران در طول فرآیند درمان را بررسی خواهیم کرد.

انواع مختلفی از دستگاه های ارتودنسی متحرک وجود دارد که می توان از آنها برای اصلاح حرکات جزئی دندان و مشکلات بایت استفاده کرد. رایج ترین انواع دستگاه های ارتودنسی متحرک عبارتند از: 

نگهدارنده هاولی:

نگهدارنده هاولی نوع دیگری از دستگاه ارتودنسی متحرک است که برای اصلاح حرکات جزئی دندان و مشکلات بایت استفاده می شود. نگهدارنده هاولی از ترکیب سیم های فلزی و پلاستیک ساخته شده است. سیم های فلزی برای نگه داشتن دستگاه در جای خود استفاده می شود در حالی که پلاستیک متناسب با شکل دندان های بیمار قالب گیری می شود. نگهدارنده هاولی قابل جابجایی هستند و در صورت نیاز می توان آنها را برای دستیابی به نتایج دلخواه تنظیم کرد. اگر به دنبال بهبود ظاهر و عملکرد دندان های خود هستید، بهترین متخصص پروتز دندان را پیدا کرده و از خدمات او در این زمینه بهره بگیرید.

نگهدارنده های اسیکس(Essix):

نگهدارنده های اسیکس شبیه ترازهای شفاف هستند زیرا از پلاستیک شفاف ساخته شده اند. نگهدارنده های اسیکس به صورت سفارشی برای هر بیمار با استفاده از فناوری پیشرفته کامپیوتری ساخته می شوند. نگهدارنده های اسیکس به گونه ای طراحی شده اند که به خوبی روی دندان های بیمار قرار می گیرند و هر روز برای مدت زمان خاصی از آنها استفاده می شود. نگهدارنده های اسیکس قابل جابجایی هستند که تمیز کردن و نگهداری آنها را آسان می کند.

تراز های شفاف یک نوع محبوب از دستگاه ارتودنسی متحرک است که از یک سری الاینرهای پلاستیکی شفاف برای جابجایی تدریجی دندان ها در موقعیت مناسب خود استفاده می کند. ترازهای شفاف به صورت سفارشی برای هر بیمار با استفاده از فناوری پیشرفته کامپیوتری ساخته می شوند. هر ردیف کننده در این سری حدود دو هفته قبل از جایگزینی با تراز کننده بعدی سری استفاده می شود.ارتودنسی متحرک یا همان درمان ارتودنسی با استفاده از دستگاه های قابل جابجایی و فقط توسط متخصص ایمپلنت و متخصص ارتودنسی انجام میشود. ایمپلنت ها، به عنوان یکی از روش های پیشرفته در ترمیم و بهبود مشکلات ارتودنسی محسوب می‌شود. ترازهای شفاف عملاً نامرئی هستند و آنها را به گزینه ای محبوب در میان بیماران بزرگسالی تبدیل می کند که می خواهند لبخند خود را بدون استفاده از بریس های سنتی بهبود بخشند.

ارتودنسی متحرک مزایای متعددی نسبت به بریس های سنتی دارد. این مزایا عبارتند از:

  • زیبایی شناسی:یکی از بزرگترین مزایای ارتودنسی متحرک این است که وسایل مورد استفاده در این نوع درمان تقریبا نامرئی هستند. این امر ارتودنسی متحرک را در میان بیماران بزرگسالی که می خواهند لبخند خود را بدون استفاده از بریس های سنتی بهبود بخشند، تبدیل به یک انتخاب محبوب می کند.
  • راحتی:دستگاه‌های ارتودنسی متحرک معمولاً راحت‌تر از بریس‌های سنتی هستند. زیرا در وسایل متحرک از براکت یا سیم استفاده نمی شود که می تواند باعث ناراحتی و سوزش دهان بیمار شود. 
  • انعطاف پذیری:دستگاه های ارتودنسی متحرک انعطاف پذیری بیشتری نسبت به بریس های سنتی دارند. بیماران می توانند دستگاه را برای مدت کوتاهی مانند هنگام غذا خوردن یا ورزش کردن خارج کنند. این به بیماران اجازه می دهد تا بدون نگرانی از آسیب دیدن بریس های خود از فعالیت های عادی خود لذت ببرند.

ارتودنسی متحرک یک روش درمانی است که توسط بهترین دکتر عصب کشی دندان به کار گرفته می‌شود و با استفاده از این روش، امکان تغییر شکل و موقعیت دندان‌ها به منظور بهبود قالب دهی دهان و صورت، افزایش عملکرد جوانه‌ها و ترمیم مشکلات فراهم می‌شود.دستگاه های ارتودنسی متحرک به راحتی تمیز و نگهداری می شوند. بیماران می توانند دستگاه را برای مسواک زدن و نخ دندان کشیدن دندان های خود خارج کنند و این امر حفظ بهداشت دهان و دندان را آسان تر می کند.

اگر برایتان سوال شده ارتودنسی متحرک برای چه دندان هایی است ، باید گفت که کاربرد ارتودنسی متحرک محدود بوده و اغلب برای حرکت دادن یک دندان یا گسترش فضای سقف دهان محدود استفاده می­‌شود.ارتودنسی متحرک، یک روش‌ پیشرفته در حوزه فوق‌تخصص لثه و دندانپزشکی است که به کمک دستگاه‌هایی با تکنولوژی پیشرفته، از جمله براکت‌های شفاف و وایرهای حافظ شکل، به تنظیم و ترمیم موقعیت دندان‌ها و فک‌ها می‌پردازد. به دلیل پایین بودن دقت این دستگاه،ارتودنسی متحرک بزگسالان برای دندان­‌هایی با جابجایی پیچیده مناسب نیست. بنابراین در پاسخ به این سوال که ارتودنسی متحرک برای چه دندان‌هایی است، باید گفت این روش بهترین گزینه خواهد بود در صورتی که دندان­‌های شما به صورت جزئی نامرتب باشند. ارتودنسی متحرک یک نوع محبوب از درمان ارتودنسی است که مزایای متعددی نسبت به بریس های سنتی دارد. این نوع درمان برای بیمارانی که حرکات جزئی دندان و مشکلات بایت دارند ایده آل است.ارتودنسی لینگوال یک روش درمانی برای اصلاح بیماری‌های ارتودنسی است که در آن برای ترمیم موقعیت دندان‌ها از اسکلت داخلی دهان استفاده می‌شود؛ به عبارت دیگر، در این روش، اسکلت دهان به عنوان یک نقطه اثر برای تغییر شکل دندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش ارتودنسی به دلیل قابلیت انجام برای همه‌ی بیماران، قابلیت استفاده برای ترمیم بیشتر موارد ارتودنسی و نتایج کارآمد آن، به عنوان یکی از محبوب‌ترین روش‌های درمانی در این حوزه شناخته شده است. در حالی که برخی از معایب ارتودنسی متحرک مانند گزینه های درمانی محدود و هزینه وجود دارد، بسیاری از بیماران متوجه می شوند که مزایای آن بیشتر از معایب آن است. اگر به دنبال ارتودنسی متحرک هستید، مهم است که با یک متخصص ارتودنسی مشورت کنید تا مشخص شود که آیا این نوع درمان برای شما مناسب است یا خیر.

ترمیم دندان

انجام ترمیم دندان

با نازلترین قیمت و مواد با کیفیت

نمونه های درمان

بهداشت دهان و دندان

مساله ای که نباید آن را نادیده گرفت

مقالات اخیر