خدمات اورتودنسی لینگوال

Image hover effect image

انجام ارتودنسی

با نازلترین قیمت و مواد با کیفیت

مراحل کلی در نصب ارتودنسی لینگوال به شرح زیر است:

  • مشاوره: اولین قدم تعیین وقت مشاوره با متخصص ارتودنسی است که در ارتودنسی زبانی تخصص دارد. در طول مشاوره، متخصص ارتودنسی دندان های بیمار را ارزیابی می کند، رادیوگرافی و قالب گیری می گیرد و گزینه های درمانی را مورد بحث قرار می دهد. دندان‌ها به عنوان یکی از قسمت‌های مهم و اساسی دهان، نیازمند مراقبت‌های ویژه و درمان‌های دقیقی هستند تا عملکرد صحیح و بهینه دهان و همچنین زیبایی و ظاهر جذاب صورت گیرد، به همین دلیل انتخاب بهترین متخصص پروتز دندان در این زمینه بسیار حائز اهمیت و ضروری است.
  • برنامه ریزی درمان: بر اساس ارزیابی، متخصص ارتودنسی یک طرح درمانی ایجاد می کند که تنظیمات خاصی را که برای دستیابی به نتایج مورد نظر باید روی دندان ها انجام شود، مشخص می کند. این طرح همچنین شامل نوع ارتودنسی لینگوال مورد استفاده خواهد بود.
  • براکت ها و سیم های سفارشی شده: در مرحله بعد، براکت ها و سیم های سفارشی شده بر اساس قالب های دندانی بیمار ساخته می شوند. براکت ها و سیم ها به گونه ای طراحی می شوند که متناسب با شکل و اندازه خاص هر دندان باشند. 
  • نصب: براکت ها و سیم ها با استفاده از چسب مخصوص به پشت دندان ها چسبانده می شوند. متخصص ارتودنسی هر براکت را با دقت روی دندان مناسب قرار می دهد و سپس سیم را وصل می کند. سیم به گونه ای تنظیم می شود که فشار لازم را اعمال کند تا دندان ها به تدریج به موقعیت دلخواه خود حرکت کنند.ممکن است به دلایل مختلفی مانند ترمیم نادرست، شکستگی، پوسیدگی، یا ترمیم کننده‌های قدیمی و نامناسب، آسیب دیده شوند. در چنین شرایطی، دکتر متخصص عصب کشی، با تجربه و تخصص خود، می‌تواند بهترین راهکارها را برای درمان و بازسازی دندان‌های مبتلا ارائه دهد.
  • تنظیمات:بیمار باید به طور دوره ای برای تنظیم سیم و براکت ها به ارتودنتیست مراجعه کند. این تنظیمات باعث می شود که دندان ها در جهت درست و با سرعت مناسب حرکت کنند.
  • تکمیل درمان: هنگامی که دندان ها به موقعیت دلخواه خود منتقل شدند، متخصص ارتودنسی براکت ها و سیم ها را برمی دارد. ممکن است برای حفظ موقعیت جدید دندان ها نگهدارنده لازم باشد.ه طور کلی، نصب ارتودنسی لینگوال نیاز به برنامه ریزی دقیق، سفارشی سازی و تنظیمات برای دستیابی به نتایج مطلوب دارد. رعایت دقیق دستورالعمل های ارتودنتیست در طول درمان و پس از آن برای اطمینان از نتیجه موفقیت آمیز بسیار مهم است.

چون ما آن ها را به سطح خلفی یا پشت دندان ها متصل میکنیم. این ترفند خودش نوعی ارتودنسی نامرئی است زیرا بدون اینکه کسی متوجه درمان شما شود بعد از مدتی دندان های شما صاف و یکدست میشوند.

مدت زمان ارتودنسی لینگوال بسته به شدت مشکل و سن و سال متفاوت است. مطابق تجربه و تعداد بیمارانی که ما داشته ایم حدودا بین ۱۸ تا ۳۶ ماه طول خواهد کشید تا مشکلاتی دندانی و مال اکلوژن ها با کمک این سیستم اصلاح شوند.

افرادی که دندان هایشان به شدت روی هم قرار می گیرد (اور بایت عمودی عمیقی دارند) ممکن است با این روش کمی مشکل داشته باشند. زیرا وقتی در حال جویدن و بستن دندان هایشان هستند نیروهای سنگینی بر روی براکت ها وارد کنند. علاوه بر این کسانی که به طور مداوم با زخم های داخل دهان و یا عفونت لثه و دندان مواجه میشوند بهتر است که با مراجعه به دکتر متخصص بیماری لثه از این خطر بگذرند و بیماری را درمان کنند و از خیر ارتودنسی پشت دندانی بگذرند.

دندان‌ها از جمله اعضای حیاتی بدن ما هستند که برای حفظ سلامتی دهان و فراهم کردن توانایی هضمی و گفتاری لازم برای زندگی، اهمیت بسیاری دارند؛ به همین دلیل، متخصص ایمپلنت دندان، به عنوان کسی که با استفاده از تخصص و تجهیزات مدرن، قادر به جایگزینی دندان‌های از دست رفته با ایمپلنت‌های مصنوعی هستند، نقش مهمی در بهبود کیفیت زندگی افراد با بازگشت قابل توجهی از اعتماد به نفس، راه‌اندازی یک دهان سالم و حفظ عملکرد آن دارند.ارتودنسی لینگوال یا ارتودنسی از پشت دندان ها یکی از روشهایی که در دسته ارتودنسی نامرئی جای میگرد. روش ارتودنسی لینگوال یا ارتودنسی پشت دندانی که در آن براکت های ارتودنسی و سیم متصل به براکت ها از پشت به دندانها چسبانده می شود ، با اعمال نیرو از پشت دندان ها ، هدایت دندان ها به محل مناسب را به عهده دارد.

دو نوع اصلی ارتودنسی لینگوال وجود دارد:

  • بریس های ناشناس:این بریس ها به صورت سفارشی ساخته می شوند که در پشت دندان ها قرار می گیرند و از جلو کاملاً نامرئی می شوند. بریس های ناشناس با استفاده از فناوری تصویربرداری سه بعدی ساخته می شوند و برای بیماران در هر سنی مناسب هستند. 
  • بریس‌های هارمونی: بریس‌های هارمونی شبیه بریس‌های ناشناس هستند، اما با استفاده از فناوری دیجیتال ساخته می‌شوند و امکان سفارشی‌سازی و دقت بیشتر را فراهم می‌کنند. بریس‌های هارمونی نیز به گونه‌ای طراحی شده‌اند که راحت‌تر باشند و موانع گفتاری را به حداقل برسانند.

هر دو نوع بریس لینگوال برای بیمارانی که می‌خواهند دندان‌های خود را صاف کنند، اما نمی‌خواهند از بریس‌های سنتی که از بیرون قابل مشاهده هستند استفاده کنند، گزینه‌ای عالی هستند. با این حال، بریس‌های لینگوال ممکن است به زمان درمان طولانی‌تری نیاز داشته باشند و تمیز کردن آنها نسبت به بریس‌های سنتی دشوارتر است. دندان‌ها، از جمله اجزای مهم و قابل توجه در ساختار دهان و به‌طور مستقیم، تأثیرگذار در زیبایی و جذابیت صورت انسان هستند، به همین دلیل، استفاده از بهترین لمینت دندان می‌تواند به شکل قابل توجهی، جلوه‌ی بهتری را به دندان‌ها ببخشد.مهم است که در مورد مزایا و معایب ارتودنسی لینگوال با متخصص ارتودنسی خود صحبت کنید تا مشخص شود که آیا آنها گزینه مناسبی برای شما هستند یا خیر.

غیر قابل مشاهده بودن ارتودنسی لینگوال مزیت اصلی این روش است.

بهبود اعتماد به نفس در روابط اجتماعی و حرفه ای.
عدم برخورد به لب ها و گونه و کاهش ناراحتی در هنگام طی دوره درمان.

از معایب ارتودنسی لینگوال می توان به جایگزاری سخت براکت های این نوع ارتودنسی توسط دندانپزشک متخصص ارتودنسی نام برد. سختی درمان نه تنها برای دندانپزشک می باشد بلکه حتی زمانی که برای ملاقات دندانپزشک می گذارید وقت بیشتری هم برای شما هم برای دندانپزشک می برد.ارتودنسی لینگوال هزینه بیشتری نسبت به ارتودنسی با براکت های فلزی از جلوی دندان خواهد داشت. قطعهای زبان شما کنجکاو خواهد بود ،به این معنا که قادر نخواهد بود از براکت های ارتودنسی زبانی دور بماند ، اما بلخره زبان میپذیرد چیزی جای آن را گرفته و مجبور است تا پایان درمان با آن کنار بیاید.

ترمیم دندان

انجام ترمیم دندان

با نازلترین قیمت و مواد با کیفیت

گالری تصاویر

بهداشت دهان و دندان

مساله ای که نباید آن را نادیده گرفت

مقالات اخیر